Els alumnes participants en el programa d'apadrinament lingüístic de l'IES Joan Ramis i Ramis es reuneixen per a compartir l'experiència i intercanviar opinions, en una bereneta a la biblioteca del centre.
Més de trenta alumnes, de tots els nivells educatius, des de primer d'ESO fins a batxillerat, han participat en el programa de parelles lingüístiques aquest curs escolar.  De dos en dos o de tres en tres, els alumnes, un fent d'ensenyant i l'altre d'aprenent, s'han trobat cada setmana per a parlar. Amb aquesta activitat, els alumnes que no rallen habitualment català o tenen poca fluïdesa, milloren sensiblement la seva competència lingüística. Al mateix temps, la trobada serveix per a fer nous amics i ampliar el coneixement d'altres cultures.

pl1