Per tercer curs consecutiu, i animats per l’èxit dels anys anteriors, la CNL torna a posar en marxa el programa de parelles lingüístiques.

El programa és un exercici d’empatia entre l’alumnat autòcton i el nouvingut per fomentar l’intercanvi i la coneixença, amb dimensió intercultural, i per fixar la llengua pròpia, vehicular de l’ensenyament, com la llengua comuna compartida del centre.

És també un exercici de pràctica de la llengua oral que contribueix a assolir la competència lingüística en català especialment per a l’alumnat que té poques oportunitats d’emprar-la en el seu entorn

Els objectius són els següents:

• • Donar una benvinguda acollidora al nouvingut i facilitar la seva integració al centre.
  • • Establir relacions enriquidores entre l’alumnat.
  • • Ajudar a perdre la por de parlar en català.
  • • Estimular l’ús oral del català.
  • • Educar en les actituds lingüístiques de respecte i lleialtat.
  • • Fomentar la competència social i ciutadana, l’autonomia i iniciativa personal, i la competència d’aprendre a aprendre.
  • • Assolir la competència lingüística en català.
  • • Proposar situacions de diàleg entre l’alumnat.
  • • Estimular les relacions entre iguals.
  • • Treballar en equip.

Els alumnes que hi participen ho fan de manera voluntària i tenen el suport, l’ajuda i el seguiment de l’equip directiu, els tutors i els membres de la Comissió de Normalització Lingüística.