FIRA DE LA CIÈNCIA 2020

Física i química

Nom de l'estand: "Màgia o química"

Alumnat: 3r d'ESO i 1r de Batxillerat

Experiments: reaccions de precipitació, redox i d'àcid base. Es va convertir vi en diferents substàncies, es van escriure missatges secrets i es van identificar diferents aigües.

Cultura Audiovisual

Nom de l'estand: "Els inicis de la fotografia i el cinema"

Alumnat: de Cultura Audiovisual de 1r de Batxillerat

Experiments: Hem emprat càmeres fosques per estudiar els principis de la fotografia. N'hem construït unes de petites per a la nostra investigació i també una de gegant per experimentar el que passa a l'interior d'una càmera fotogràfica. Hem estudiat la il·lusió del moviment a partir dels jocs òptics que van ser precursors del cinema com el taumàtrop o el zoòtrop. Finalment, hem investigat què és l'estereoscopia i de quina manera funcionen els visors 3D. Ha estat de gran ajuda poder comptar amb la càmera fosca i el visor estereoscòpic de l'arxiu històric del centre per completar la nostra experimentació.